Trevlig kväll men förstörd på samma gång.

Tentavecka, tentavecka, det är allt jag säger! Det vill säga jag har inte haft tid att blogga tyvärr, och dessutom har nog två tentor gått åt skogen, tradigt är det minsta jag kan säga. Framförallt så stör jag mest på att jag inte litar på min kunskap, vilket sätter käppar i hjulen för mig. Hade jag trott lite mer på själv på dessa två tentor så hade det nog gått bättre. Men var i allafall hos SYO i torsdags och la om tvåan, det vill säga, jag läser om en hel del kurser ifrån tvåan och tar tag i min matte som jag ligger efter med. Och det känns riktigt bra att på ett sätt starta om och framförallt ta tag i sitt plugg!

Tenta idag, fem timmar senare var jag "klar" (det vill säga gick skit på grund av hjärnsläpp). Sedan lunch med Nils, som fick reda på att K:s tenta i molken var rättad, så över till Bengts kontor och kolla på resultatet och fick då se att Carro klarat sig, ringde och berätta det, för kände att hon behövde veta det och hon blev så glad, och det var så fantastiskt att höra!  Sedan "plugg" till söndagens tenta med Martin, Jesper och Elin, ja som sluta med att vi gick hem till Martin och kolla på "Upp" och åt glass, extremt trevligt! För min del blev det sedan Fredmans på Helsingkrona (sker tydligen på fredagar) med bästaste Simon. Lite öl och trevligt skitsnack, precis vad man behöver efter en tenta! Simon är verkligen en fantastisk människa, trevlig, lyssnar, social med mera och ja är bara helt fantastisk att umgås med! Tack Simon, för att jag har hittat en ny vän och det betyder enormt mycket. Sedan skulle han vidare och efter x-antal samtal så blev det hem till finaste Carro, på med lite kläder och smink och sedan till pub på nation. Där ringde vi dit Kajsa och Joel och hade en väldigt trevlig kväll, som sluta med "efterfest" hos Vendela, väldigt trevligt!

Dock så var det väldigt jobbigt på ett sätt, eftersom Du bor där och av någon anledning så har du börjat ignorera mig. Jag förstår inte riktigt varför, dels har jag inte fått säga mitt, men Du sa att Du fortfarande ville vara min vän och hur kan Du då välja att göra som Du gör? Hur kan Du behandla mig som Du gör? Det var Du som skrev till mig vad Du ville och jag var dum nog att öppna upp mitt hjärta efter ett tag. Jag har alltid haft i bakhuvudet att Du aldrig skulle göra sluta med din tjej. Om det beror på feghet eller något annat går att diskutera, men inte så lätt när jag dels inte fått säga vad jag känner till 100% och när Du helt plötsligt slutar svara på sms. Det skär delvis i mitt hjärta då jag ändå trodde att Du var min vän och ja eftersom jag inte fått säga det jag vill. Jag trodde så mycket bättre om dig och jag är så djupt besviken, hur kunde Du? Och framförallt Varför? Var det värt att gräva upp alla mina känslor och sedan låta mig må dåligt medan Du åt kakan och behöll den?! Jag är så tacksam att jag har mina vänner, för annars hade jag nog aldrig kunnat fungera ordentligt. Du har förstört mig, och att ikväll vara på samma pub som Du bor var rätt jobbig, då jag inte visste om jag skulle stöta på dig. Likväl, varför skulle inte jag kunna få sitta där, ta en öl med mina väner och ha det trevligt?! Men på grund av dig så känns det fel och ja det beror delvis på att jag inte fått säga mitt.

Nej, det är dags att sova för att orka plugga imorgon och framförallt få effektiv hjälp av Kajsa. Nattens sångtext blir;

Kvar i nått jag lämnat
Jag hörde alla viska om natten
Dom visste vad som hänt
Det som en gång vart mitt blev nu vårt

Och jag kände dina ögon den natten
Dom följde varje steg
Dom såg mig som någon annan
Och jag kände mig som det

Och jag följde dig längs vägen den natten, så vuxen i din hand
Men om en vän kan viska och ett löfte brista, går jag hellre hem
Kvar i nått jag lämnat, för länge sen

Du släckte alla ljusen den natten
Och det tände varje rum
Det vackra sa farväl och jag försvann

Du släckte alla ljusen den natten
Och jag minns varje sekund
Din sorg blev deras glädje för en stund.

Och jag följde dig längs vägen den natten, så vuxen i din hand
Men om en vän kan viska och ett löfte brista, då går jag hellre hem
Kvar i nått jag lämnat
Du håller mig kvar i nått jag lämnat, för länge sen
För länge sen

Åh jag drömde om en framtid som glömmer
Och jag drömmer om en framtid utan dig

Och fast jag följde dig längs vägen den natten, så vuxen i din hand
Så kan vänner viska och löften brista om och om igen
Håller du mig kvar i nått jag lämnat
Du håller mig kvar i nått jag lämnat, för länge sen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback