Tagit tid...

Så var jag där igen, har inte orkat/haft tid med bloggen! Fasiken vad jag har tänkt på den och haft ångest över att jag inte har skrivit, har så mycket att berätta, men ska försöka bättre mig. Jag vet inte vart jag ska börja med mitt liv, så jag tar från var det är idag. Jag fick sommarjobb på Akzo Nobel i Kumla och trivs något fantastiskt! Jobba skift är verkligen en vanesak, men börjar komma in i det.

Just nu sitter jag i fader mins soffa och känner bara för att gråta. Har en jobbig känsla och den vill inte försvinna. Han jag tycker om verkar ha någon annan på g. Hur gick detta till? Varför lät jag chansen försvinna när jag hade den? Jo för det fanns en idiot i mitt liv då, som valde att lägga sig i bland mina känslor, riva upp dem och göra mig super förvirrad, tack för det! Tack för att du halvt förstört mitt liv, tack för du gör mig omotiverad, tack!

Nej jag ska inte sitta och klaga, inte nu i allafall. Träffa mina älskade vänner Jenny och Joel i lördags och Jenny har gått ner 17 kg! Mäktad imponerad så nu ska jag också försöka, så får se vad min diet jag försökt mig på om det kan leda till någonting. Nu ska jag ta upp kampen mot min vikt, är trött på min mage, den bara måste bort! Så ska prova nu och se om man kan hålla sig borta från allt sött och framförallt kolhydrater. Har ca en och halv månad, några kilon ska jag nog kunna tappa.

Dagens låt blir:

Happiness
Happiness is just outside my window
Would it crash blowing 80-miles an hour?
Or is happiness a little more like knocking
On your door, and you just let it in?

Happiness feels a lot like sorrow
Let it be, you can't make it come or go
But you are gone- not for good but for now
Gone for now feels a lot like gone for good

Happiness is a firecracker sitting on my headboard
Happiness was never mine to hold
Careful child, light the fuse and get away
'Cause happiness throws a shower of sparks

Happiness damn near destroys you
Breaks your faith to pieces on the floor
So you tell yourself, that's enough for now
Happiness has a violent roar

Happiness is like the old man told me
Look for it, but you'll never find it all
Let it go, live your life and leave it
Then one day, wake up and she'll be home
Home, home, home

Kärlek på er

Kommentarer
Postat av: Victor N

Att jobba skift är skoj! Iaf under en begränsad tid, sen blir man galenn. Råkade en gång söka ett jobb med treskift, kom till intervju och blev lättad att jag var både över- och underkvalificerad på samma gång, dvs inte fullt så erfaren, men ändå var arbetsuppgifterna för enkla för min kompetens (trots att jag skulle ersätta en civilingenjör i bioteknik). :p



Lycka till med magen! Ska man lägga om sin diet så är väl första 2-4 veckorna svårast att hålla sig till den, men det gäller bara att vara bestämd och sen inte haka upp sig på sina snedsteg utan att se framåt.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback